Útrapy s klientskými linkami

5. 10. 2007  •  Petr Brádler  •  6 komentářů 

Protože proplouvám internetem díky společnosti UPC a provozuji fan stránky o Nokii N95, byl jsem také nucen v minulých týdnech použít jejich help linky nebo klientské centrum. Oba pojmy vyznívají docela směšně v situacích, které popíšu níže.

Nedostupné klientské centrum UPC (1.)

Stejně jako Pixy jsem potřeboval změnit jednu záležitost (u mě osobně to byla změna tarifu) a nejrychlejší způsob je zavolat přímo na telefon. V průběhu několika hodin jsem volal 3× a všechny hovory probíhaly a skončily stejně jako u Pixyho.

Všichni naši operátoři právě hovoří. Zavolejte později. týdýdý. Cvak.
(převzato od Pixyho)

Možná bych UPC doporučil, když zřejmě nemá dostatek operátorů, kteří by vyřizovali telefonní hovory, ať do systému zapojí záznamník, který by zaznamenal telefonní číslo volajícího a jeho problém a poté by mu operátor UPC zavolal sám. Dle mého jednoduché a funkční.

Nedostupné klientské centrum UPC (2.)

Nevzdal jsem to a chystal jsem se jim můj problém nahlásit přes e-mail. Bohužel. Nikde na webu nenaleznete žádný e-mailový kontakt, který by se dal použít pro běžnou korespondenci. K dispozici je pouze telefon (opravdu jsem to zkoušel), fax a e-mailový formulář.

Žádný problém, říkal jsem si. Použiju e-mailový formulář. Protože jsem chtěl aby má žádost byla vyřízena rychle a správně, na otázku Jste již zákazníkem UPC? jsem odpověděl podle pravdy Ano. V tom případě potřebuji číslo smlouvy, které jsem nešťastně založil a v daném okamžiku nemohl dohledat. Škoda, formulář bez této položky odeslat nelze.

Ze zoufalství jsem použil e-mail a zmáčkl „Odpovědět“ na informační zprávu UPC, která pravidelně přichází z Klientského centra. Problém jsem hezky popsal a poprosil ať moji žádost předají/přepošlou odpovědnému pracovníkovi. Místo toho jsem obdržel odpověď, že oni tyto záležitosti neřeší a ať pošlu dotaz přes e-mailový formulář.

Zrovna zde jsem „vybouchl“ a komunikaci s UPC jsem pro ten den vzdal… :-)

Perlička na konec: Když už se vám podaří začít komunikaci s Klientským centrem UPC a dostanete odpověď, na konci zprávy se píše něco v tomto smyslu:

…na tuto zprávu nereagujte pomocí funkce „odpovědět“, ale použijte e-mailový formulář pro novou zprávu…

takže svůj problém můžete opakovat znova a znova a znova…

Zmatená Helpline Nokia

Jak jsem již psal, kvůli svému webu N95.cz a čtenářům, jsem se snažil získat důvěryhodné a ověřené informace o podpoře nových microSDHC kartách velikosti 4 GB. Kontaktní formulář Nokie je o něco vstřícnější. Nicméně problémy nastaly jinde.

Odeslal jsem dotaz. Protože se asi po pěti dnech nic nedělo, odeslal jsem jej tedy znovu. Asi po týdnu přišla první odpověď: Ano, Nokia N95 podporuje paměťové karty microSD 4 GB. Zhruba za další 4 dny přišla odpověď druhá: Maximální kapacita paměťové karty, kterou Nokia N95 podporuje, je microSD 2GB.

Perlička o odpovědích z Nokia helpline: na konci odpovědí nechybí vždy upozornění, který má jakýsi „samoochranný“ účinnek.

Tato odpověď je zpracována na základě informací, které jste nám poskytli. Odpověď má charakter pouze obecných informací. Měla by být přesná a úplná, ale to nelze slíbit ani zajistit. Nevyplývají z ní žádné další závazky.
(některé háčky a čárky jsem doplnil)

Takhle tedy fungují helplinky velkých společností. Mohl bych ještě pokračovat společností Microsoft, když jsem si vybíral verzi OS Windows Vista a skončilo to tím, že mi paní poslala v PDF licenční ujednání a ať se podle toho zařídím sám, ale nemělo by to moc velkou cenu. :-)

Na podobné téma jinde:

Související články

Rubrika: Osobní

Štítky: ,


6 komentářů Přidat komentář RSS komentářů

  • 1 | Evča

    Většina takových operátorů (o2, t-mobile atd.)používá zelené čísla hlavně pro svou reklamu, takže prokousat se k operátorovi, znamená mít moc pevné nervy.. ;)

  • 2 | maarlin

    No, já osobně, když volám na operátora nějaké takovéto velké firmy, tak nejdříve strčím mobil do nabíječky, jelikož ve většině případů očekávám dlouhý hovor /zvláště zábavný pokec s automatem… :) / a hned po spojení samotného hovoru zapnu hlasité handsfree. Při dlouhém čekání na milostivé spojení s operátorem se tak mohu věnovat užitečnějším činnostem, než jen držet telefon u ucha do té doby, než dostanu křeč do ruky…

  • 3 | Petr Brádler

    [2] To je v pořádku, když takový hovor nemusíš platit. Když se jedná o zelenou linku a máš na to čas, tak si není na co stěžovat.

  • 4 | klientské centrum

    Tak to je i má zkušenost. Ten jejich emailový formulář co mají na stránkách snad nikdo nečte. Ale na druhou stranu paní na telefonu byla ochotná, asi výjimka.

  • 5 | Balšán Jiří

    Lžou mi do telefonu operátorka mě nabízela internet za cenu kterou platím doposud+19Kč.Já jí nevěřil tak jsem se jí zeptal 3krat a ona mi to potvrdila. Dnes mi přišel účet 774kč za tel. programy+337kč.Nehledě na to,že mi garantovala cenu stejnou i na příští rok.Já mám prů,ZTP internet potřebuji ale takhle si ho nemohu dovolit. S velmi pěkným pozdravem. Balšán Jiří. tel.723505168

  • 6 | Pavel Dvořáček

    Dobrý den pořídil jsem si power 30 a za 1 vyučtování mi došlo 791kč.Jako novej zákazník a při samoinstalaci bych měl platit 70kč.za pronajem 312kč tarif plus 100kč připojovací poplatek vč.DPH
    Děkuji za opověd
    Dvořáček Pavel 774403266

Přidat komentář


Komentáře můžete sledovat přes RSS kanál.


Dinosaurus Pleo

Petr Brádler, Na volné noze
View Petr Brádler's profile on LinkedIn