Účinnost reklamních pozic AdSense

16. 6. 2007  •  Petr Brádler  •  5 komentářů 

Podobu tohoto blogu jsem spouštěl v době kdy již končila „AdSense horečka“, vše již bylo řečeno a napsáno a články o Google AdSense byly out. Chtěl jsem si na svém vlastním webu, na mém okruhu čtenářů a na mých počtech návštěv vyzkoušet jaké formáty a jaké pozice inzerátů fungují nejlépe a proto jsem AdSense napěchoval kam se dalo, využil jsem všech tří možných pozic a přidal jsem i jedny „G-links“.

Reklamní formáty jsem tedy umístil následovně:

  • G-links v záhlaví, zobrazováno jak na homepage tak i ve článcích
  • Top post – zobrazováno pouze ve článku a to pod nadpisem
  • Comments – zobrazováno pouze ve článku a to mezi článkem a komentáři
  • Sidebar – v pravém sloupci, zobrazováno na homepage i ve článcích

Do budoucna se jistě design změní, proto i obrázkově. Vlevo homepage, vpravo článek:

munio - homepagemunio - článek

Výsledky a grafy

Ještě před výsledky pár statistických údajů o mém weblogu – odkud návštěvníci přicházejí a podíl nových a vracejících se návštěvníků.

Zdroje návštěv, Typ návštěvníků

A poslední informace k grafům. Co se počtu zobrazení týká, mají G-links a Sidebar přibližně o 23 % vyšší počty zobrazení. To však neznamená, že produkují větší počet prokliků nebo příjmů.

AdSense nad komentáři (Comments) je více méně vyvážená. Počet zobrazení odpovídá v procentuálních poměrech počtu prokliků a ve výsledku také výdělku z AdSense.

G-links se drží na hraně. Tvoří jakési horní menu a snad neodvádí moc čtenářů pryč (viz. dále). To se nedá říct o Sidebar pozici. Ta je vyloženě „ztrátová“ a do budoucna budu zvažovat její umístění. Zde asi hodně záleží na typu webu a čtenářích, protože například podobné umístění používám také na webu o Nokii N95 a tam dosahuje velice dobrých výsledků.

Nejlepších výsledků v poměru počet zobrazení/prokliky dosahuje pozice Top post, která je umístěna ihned pod nadpisem. To je dobrá zpráva. Ovšem tato informace ztrácí na atraktivitě když si uvědomíme co se „možná“ děje. Návštěvník příjde ze 74 % z vyhledávačů, zaujme ho nadpis nebo popisek článku, ale ihned pod nadpisem si všimne relevantního odkazu na další web. Dále už se můžeme jen domnívat.

  • otevře si odkaz do nového tabu nebo do nového okna, přečte si obě informace – ideální situace
  • klikne na reklamu, přečte si tamní informace a vrátí se zpět aby si můj článek vůbec přečetl – taky schůdná varianta
  • klikne na reklamu, přečte si informace na cizím webu, ale zpátky se už nevrátí – špatný výsledek

Tady si musíme uvědomit o jaký web se jedná – na firemní web se AdSense nehodí, existuje možnost ztracení potenciálního zákazníka a za druhé, jakou máme prioritu – preferujeme čtenáře nebo výdělek?

Výdělky z AdSense, graf
Výdělky z AdSense, graf

PS: K tomuto článku mě dnes popostrčila slečna Větrovka, jinak bych jej odkládal dále na neurčito :-) .

Související články

Rubrika: Finance, Webdesign

Štítky:


5 komentářů Přidat komentář RSS komentářů

  • 1 | Austin

    Pěkné grafy, jen tím naprosto porušujete pravidla AdSense ;-) Je povolené zveřejňovat jen výdělky, nikoliv CTR atd.

  • 2 | Austin

    Ehm, pardon, jsem slepej… Nic neporušujete, můj předchozí příspěvek s klidným svědomím smažte… :-)

  • 3 | Pavel

    není tu už těch reklam nějak mnoho?

  • 4 | Petr Brádler

    [3] Ano, je jich mnoho, přesně jak jsem psal v článku. 3x + 1x links. Budu ještě chvíli sledovat účinnost jiných formátů a potom podle toho upravím výsledný vzhled a počet reklamních pozic.

  • 5 | Blueman

    Links samozřejmě parádní pro mfačka

Přidat komentář


Komentáře můžete sledovat přes RSS kanál.


Dinosaurus Pleo

Petr Brádler, Na volné noze
View Petr Brádler's profile on LinkedIn