Steam client beta – nově a přehledněji
25. 2. 2010 • Petr Brádler • 5 komentářů
Steam vydal beta verzi svého desktopového klienta. Beta verze je veřejná, takže si ho může stáhnout každý a to tak, že si zvolí v menu Zobrazit – Nastavení – záložka Účet a tam aktivovat položku Účast a betaverzích: UI Update.
Vše se opět nese v černých barvách, jen je design více propracovaný a působí elegantněji a především přehledněji. Hlavní důraz je kladen na komunikaci mezi přáteli a poskytování informací o nich a zvětšení soutěživosti a zábavnosti ve hrách.
Na úvodní straně (obchod) vidíte poslední akce vašich přátel – jakou hru si koupili a můžete si tak všimnout zajímavé hry, novinky nebo velké slevy.
V knihovně u každé hry přímo na stránce nyní vidíte kdo z vašich přátel ji taky hraje a můžete tedy rychle nabídnout kooperaci nebo hru ve více hráčích a taktéž vidíte splněné a dostupné cíle (achievementy). Protože se aktivním hráčům časem nasbírá poměrně velké množství her, přibyly možnosti filtrování podle oblíbených her, naposledy hraných, nainstalovaných, anebo si můžete vytvořit kompletně vlastní seznamy – třeba podle žánrů. Knihovna má tři možnosti zobrazení: detail, seznam a mřížku, ve které si lze měnit velikost ikon.
Z webdesignerského soudku snad stojí za zmínku informace, že kompletní renderování bylo přeneseno z Internet Exploreru na Webkit. Osobně jsem z nového Steamu hezky překvapen a líbí se mi.
Pred casom Valve zhanalo linux a mac vyvojarov.. prechod na WebKit ako priprava na prechod na dalsie platformy?
A stále jsou v novém Steam klientovy dvojté ceny? Kdy evropani mají cenu 30€ a ti co mají dolary mají cenu 30$?
Je to vidět i v náhledech, takže ano. Ale to se redesignu netýká. To je věc cenové politiky pro Evropu a USA (a jiné země).
Ba naopak, z tohoto důvodu by měli Evropští uživatelé Steam bojkovat, nebo minimálně za eurovou cenu nekupovat
Zní to sice správně, ale je to naivní představa. Nejsem si ani jistý, jestli lze v Evropě nějak nakupovat za dolary. Snad přes nějaké proxy, ale kdo ví, jak/jestli by pak ty hry fungovaly, na jaké servery by se připojovaly, atp. Ale toto není situace jen u Steam, dělá to tak hodně firem. Namátkou třeba Adobe.