Optimalizace webu může návštěvníky mást

19. 1. 2008  •  Petr Brádler  •  4 komentářů 

Nemám nyní na mysli případ, kdy prodáváte například dveře a snažíte se na svůj web přilákat návštěvníky, které dveře zajímají. To je v nejlepším pořádku. Mám na mysli případ, kdy na svém webu, zabývající se oborem X, zveřejníte informace o oboru Y a návštěvníky, kteří hledají Y a dostanou se k vám k X to patrně moc neuspokojí.

V našem případě je X tvorba webových stránek a Y je firma prodávající elektroniku – OKAY Elektro. Účastnili jsme se výběrového řízení pro tuto firmu a vypracovali jsme grafický návrh. Nakonec jsme nebyli úspěšní a patrně cenově to vyhrála jiná firma. Škoda, ale i to se stává. I přesto jsme si ale dali do referencí tuto vytvořenou grafiku, alespoň jako ukázku.

Bohužel (nebo naštěstí) tuto stránku považuje Seznam.cz za celkem relevantní výsledek a posílá k nám návštěvníky jako na běžícím pásu. Jen za prosinec ’07 jich k nám na tuto a podobné fráze přišlo přes 8 tisíc. Většina z nich se patrně otočí a jde jinam, někteří se rozhlédnou (tím lépe pro nás) a někteří si bohužel nevšimnou, že se jedná o zcela jiný web.

Výsledkem pak je, že nám lidi volají, posílají e-maily, žádají informace o výrobcích, přišly i nějaké objednávky. My v muniu se tím škodolibě bavíme, ale posíláme zpět těmto zmateným lidem korektní informace na e-mailové a telefonní kontakty na pravou OKAY Elektro firmu.

I takto to může vypadat, když šetříte na nesprávném místě

Související články

Rubrika: Webdesign

Štítky: ,


4 komentářů Přidat komentář RSS komentářů

  • 1 | Muflo

    Tohle moc dobře znám :) . Má to ale pozitivní vliv na nefiremních webech pokud se stránky zabývají X, návštěvník hledá Y, nalezne Vaše stránky X, návštěvník je zmaten, ale uvidí (a možná následně i klikne) v kontextové reklamě odkaz na firmu zabývající se Y :)

    Ale je zajímavé, že se tento problém netýká googlu, který je v zobrazování výsledků o něco rozumnější.

  • 2 | marek

    Tohle je krásný příklad – na tohle se bude výborně odkazovat :)

  • 3 | Master

    Podle mě si článkem o optimalizaci, kterou vedete záměrně na Okay Elektro zahráváte. Evidentně by se mohlo jednat o zneužití ochranné známky bez souhlasu majitele a i poškození dobrého jména firmy, udělat to na web mojí společnosti, tak si vás moji právnici dají na stříbrném podnosu. Se seznam.cz a relevantností vyhledávání to nemá nic společného text ochranné známky je evidentně na vašem webu. Berte to jako radu, jak se vyhnout zbytečným problémům. Konkurence nespí:)

  • 4 | Petr Brádler

    [3] Ale no tak. To mi chcete říct, že když napíšu na svém webu o firmě XY a nedej bože se dostanu ve výsledcích vyhledávání před onu firmu, tak mě může žalovat?

    O žádnou optimalizaci nešlo. Jednalo se o referenci jako kterákoliv jiná. Když se podívám, tak slovní spojení OKAY Elektro má ve výsledcích Seznamu.cz cca. 120.000 dalších webů…

Přidat komentář


Komentáře můžete sledovat přes RSS kanál.


Dinosaurus Pleo

Petr Brádler, Na volné noze
View Petr Brádler's profile on LinkedIn