Optimalizace webu může návštěvníky mást
19. 1. 2008 • Petr Brádler • 4 komentářů
Nemám nyní na mysli případ, kdy prodáváte například dveře a snažíte se na svůj web přilákat návštěvníky, které dveře zajímají. To je v nejlepším pořádku. Mám na mysli případ, kdy na svém webu, zabývající se oborem X, zveřejníte informace o oboru Y a návštěvníky, kteří hledají Y a dostanou se k vám k X to patrně moc neuspokojí.
V našem případě je X tvorba webových stránek a Y je firma prodávající elektroniku – OKAY Elektro. Účastnili jsme se výběrového řízení pro tuto firmu a vypracovali jsme grafický návrh. Nakonec jsme nebyli úspěšní a patrně cenově to vyhrála jiná firma. Škoda, ale i to se stává. I přesto jsme si ale dali do referencí tuto vytvořenou grafiku, alespoň jako ukázku.
Bohužel (nebo naštěstí) tuto stránku považuje Seznam.cz za celkem relevantní výsledek a posílá k nám návštěvníky jako na běžícím pásu. Jen za prosinec ’07 jich k nám na tuto a podobné fráze přišlo přes 8 tisíc. Většina z nich se patrně otočí a jde jinam, někteří se rozhlédnou (tím lépe pro nás) a někteří si bohužel nevšimnou, že se jedná o zcela jiný web.
Výsledkem pak je, že nám lidi volají, posílají e-maily, žádají informace o výrobcích, přišly i nějaké objednávky. My v muniu se tím škodolibě bavíme, ale posíláme zpět těmto zmateným lidem korektní informace na e-mailové a telefonní kontakty na pravou OKAY Elektro firmu.
I takto to může vypadat, když šetříte na nesprávném místě…
Tohle moc dobře znám
. Má to ale pozitivní vliv na nefiremních webech pokud se stránky zabývají X, návštěvník hledá Y, nalezne Vaše stránky X, návštěvník je zmaten, ale uvidí (a možná následně i klikne) v kontextové reklamě odkaz na firmu zabývající se Y
Ale je zajímavé, že se tento problém netýká googlu, který je v zobrazování výsledků o něco rozumnější.
Tohle je krásný příklad – na tohle se bude výborně odkazovat
Podle mě si článkem o optimalizaci, kterou vedete záměrně na Okay Elektro zahráváte. Evidentně by se mohlo jednat o zneužití ochranné známky bez souhlasu majitele a i poškození dobrého jména firmy, udělat to na web mojí společnosti, tak si vás moji právnici dají na stříbrném podnosu. Se seznam.cz a relevantností vyhledávání to nemá nic společného text ochranné známky je evidentně na vašem webu. Berte to jako radu, jak se vyhnout zbytečným problémům. Konkurence nespí:)
[3] Ale no tak. To mi chcete říct, že když napíšu na svém webu o firmě XY a nedej bože se dostanu ve výsledcích vyhledávání před onu firmu, tak mě může žalovat?
O žádnou optimalizaci nešlo. Jednalo se o referenci jako kterákoliv jiná. Když se podívám, tak slovní spojení OKAY Elektro má ve výsledcích Seznamu.cz cca. 120.000 dalších webů…